Thursday, July 22, 2010

~student oh student

Pengalaman mengajar for week 1.. kebetulan dis sem kena pegang kelas jd pensyarah kelas sem 1.. x sempat berehat.. las sem kelas aku sem 4.. dah abes blaja pon.. x rehat trus pegang sem 1 semula.. aku x tolak pon.. pengalaman menarik menjaga kelas nih.. 23 student kelas sks 1A sem ini...

Yg wat aku geram nye tadi ialah aku as lec tahu la kelas aku abes kul bape.. dlm jadual 1.30pm so aku abeskan kelas on time jugak... so ade 1 students ni style kecoh2 la mulut dia.. nice boy tp sometime kalo kite dah penat2 ngajo dia wat lawak bodo geram gak rasanya.. dugaan kepada pensyarah kalo dpt lec mcm ni..

dis boy kejap2 ckp nak 'take 5'.. padahal baru je 30 mnt aku ngajor.. aku akan bagi break after 1 hr.. so bley sabo tak?? then aku ckp 'salin notes ni..penting ni n slalu masuk kuiz'.. dia boley sound aku balik ' laaa.....ade lagi ke????....'... fuhh~~~ sabo sabo (dalam ati aku berkata2..)... then yg aku x leh tahan tue aku tgh explain ngajor ni tiba2 dia bley menjerit sambil pandang jam ' haaaa jammm dah 1.30pm!!!!!!'.. dlm ati aku (kuang asammmmnyaa....aku tahu la bila kelas aku nk abes).. then dgn menahan geram aku ckp.."ya, saya tahu kelas saya abes jam 1.30pm..kemas barang semua!!"......

aduii.... temper nya aku ari ni dpt dak macam ni... mmg aku kena banyak besabor la dgn dia ni... Semoga Allah permudahkan urusan dia untuk belajar sampai tamat dapat sijil... amin.. doa dr pensyarah kelas ~~

No comments:

Post a Comment

Thank You