Friday, June 12, 2009

12/06/09

Morning.. arini aku bgn je pagi rs sakit pala plaks.. ini mst effect dr mkn durian smalam.. pening2.. kami ber 4 ( ubai, k.akma, k.jaja, aku) g breakfirst @warung tok janggut.. best sgt lontong dia.. kebetulan wan,eddy,rizal pon mkn kat ctu gak.. so ala2 reunion kipa la plaks.. lepas tu dtg lg 2 kete ... ahaha set2 kkmt sumer dok makan kat warung pakcik tue..

blk je ofis ready utk meeting exam.. sks4 xdpt achieve 100% lulus.. ade 1org stdnt x dtg 3 paper teori final.. aku rs dia ade masalah cintan kot.. aku agak je le.. maybe bf dia sem 1.. so dia nk tgg bf dia.. dia pon saje f9 spy dpt bljr lg sem dpn.. hahahah tu teori aku yg xleh pakai..

ptg ni nk g amek brg2 utk jaga pameran kat telok gong tue.. sempena program cabaran selat melaka.. ptg ni gaK KALO rajin nk g tlg ustaz n en jalil g wat pizza lagik tp kat telok gong la..
en jalil da bagi resipi pizza smalam... sgt mudah.. igt nk try bila free..

Bahan2:
air, minyak, gula, garam, susu tepung, tepung, yis, tuna, tomato puri, cheese,sayuran

Cara2:
1- camporkan tepung, gula, garam, minyak, susu tepung, yis, air (masuk ckit2).. uli doh sehingga lembut dan biarkan selama 1/2jam utk doh naik..


2- masukkan doh dlm loyang pembakar dan ratakan ikut ketebalan.. tp jgn tebal sgt sbb nnt doh akan naik..
3- sapu tomato puri ats doh, letak tuna, sayur2an dan keju
4- masuk dlm oven dan bakar 30mnt dgn suhu 220'c

4 comments:

  1. nisaq! i got u. keep in touch. :-) semakin comel adik akak nih.

    ReplyDelete
  2. masey kak.. hihihiih akak pon makin comey

    ReplyDelete
  3. nissaq..
    ko dah penah rasa pizza aku kan dulu?
    bila ko nak bagi aku rasa pizza ko lak ni..

    ReplyDelete
  4. anytime je sue.. opss ko ngidam ke nih.. ngidam pizza aku eh.. ha ha ha

    ReplyDelete

Thank You