Saturday, April 26, 2014

Misi Rumah Baru - Carian Lampu..

orait.. grill dah siap! tggu cat color je kan.. so dlm masa sama, saya dah start nk beli lampu n kipas!.. bacala blogger2 punya seuggestion.. katanya House Lighting kat puchong tu sgt murah ok!... so kebetulan tdo uma makcik di putrajaya, ajak dia g ctu.. dekat je... alhamdulilah, kedai masih bukak walaupon kami datang jam 4.30pm.. kedai tutup jam 5.00pm.. tapi dia layan sgt bagus.. sampai siap bayar.. dlm 6.30pm jgk aku..

umah aku tu ada 20 point lampu... 11 tgkt bawah..9 tgkt atas.. kipas plak ada 6 point... orait... so waktu utk memeilih... mmg customer dilayan dgn sgt baik... apa design yg kt nak, just bitau n dorg akn cari.. so btul lah kata blogger... harga murah !! layanan bagus!! kepala sakit kena dongak!! hhuhuhu

orait.. kipas utk hall, sy beli panasonic remote 5 bilah.. harga RM279.. blk utama n dining hall plak panasonic remote 3 bilah... rm249 satu.. rasanya utk 5 bilah mmg murah tapi 3 bilah mcm mahal...

brand yg bagus adalah KDK atau panasonic.. ada lagi 3 kipas yg blm ckop.. aku rasa nak beli KDK tanpa remote je kot...

Lampu hall aku beli design best skit... sbb nak kelainan... korang boleh tgk list harga lampu aku kat bawah ni..

ni saje aku capture... simple... blh buat lampu balkoni.. tapi x beli pon...beli design lain.. x snap...

opsss tu lampu dining ku.... 

cun kann...

sakit kepala wooo dok dongak2 ke atas...

ni lah dia kedainya... aku pakai waze je... alamatnya No 33 & 35, JlN BPU 6, bandar Puchong Utama, 47100 Puchong, selangor

Layanan sgt bagus.... lepas kt order lampu, dia akan cek.. setial blub akan cek.. pastu g kaunter.. bayar dlu... siap ada nombor... da siap bayar, last check.. dia mntk resit and cek lagi satu persatu... pd aku sgt baguss... then angkat masuk smp dlm kete!! ok camne? nk dtg tak?

tu dlm sangkar hitam tu my hall punya lamp.. satu baru rm89.. design ni aku suka.. lain dr lain...

emmm ni lampu tangga ku... cute tak??

ni downlite aku beli 4 biji je utk blk utama.. satu biji rm28.. LED ni tu mahal skit.. xpela kan jimat current ms depan..



OK ni total lampu n 3 kipas aku yg aku beli kat Houses Lighting Puchong tu...sila tengok harga seunit ye.. murah tak??

Ok so camana hargnya?? pd aku sgt berbaloi... tu pon ade certain2 tmpat aku pakai pendaflour je.. over budget nak beli cantik2.. hehehhe... maybe next time la kot... ok cite misirumahbaru seterusnya akan masuk pasal pemasangan lampu2 dan pembelian langsir plak... c ya!

3 comments:

  1. wahhh bertuah empunya badan yg jadi pasangan nisak ni

    ReplyDelete
  2. Tq utk info.
    Details...dan menarik minat dan naik smgt sy nak bersoping lampu...
    Info byk membntu....

    ReplyDelete

Thank You