Tuesday, August 10, 2010

Hari Usahawan

7-9 August aku kena out-station to KK Gerik.. ade program keusahawanan untuk pelajar kolej komuniti seluruh malaysia... act @ first En Jamal yg kena gi dgn k.akma...then last minit lizam mntk tlg aku gantikan en jamal coz dia x dpt g.. so aku merelakan hati ke kk gerik... so we ols bertolak pagi sabtu kul 7.00am dr kolej.. student nek van..aku nek kete k.akma coz after program dia smbg cuti puasa terus...tp aku akn kembali ke melaka dgn menaiki van...
so lunch time kak akma ajak sumer makan di umah dia di k.kangsar... selama 3 thn kenal k.akma..nilah 1st time aku smp ke uma dia..uma aku di raub tu dah 2x dia n ubai dtg..sgt seronok krn mak k.akma siap jamu kami lunch + abc lagik... merasa la jgk aku mkn abc mak kak akma.. rezeki aku gak dpt rs karipap... sgt sodap ok.. mmg aku nk try wat nnt...
then we ols meneruskan perjalanan ke gerik..mak oiii..jauh lg rupanya dr kuala kangsar..smp tertido2 la aku dibuatnya...smp2 aje register kat kk gerik & student bergerak ke umah keluarga angkat memasing..aku n kak akma bergerak ke hotel gerik..
slot2 ceramah sgt menarik.. sgt berguna utk graduan yg berminat menjadi usahawan.. majlis penutup dirasmikan oleh Menteri Pengajian tinggi... tahniah KK Gerik for da great programme..

No comments:

Post a Comment

Thank You