Monday, July 6, 2009

Bandung - Day 1 (28/06/09)

Hai guys.. aku nk cte pasal bandung kat cni day by day.. sbb banyak sgt mende nk cte rasanya.. utk sesapa yg teringin nk g bandung tu leh dpt info dr cni.. aku akan cuba story se detail yg mungkin...

flight kami ke bandung pada ari ahad 28jun jam 6.55 petang.. so agak2 lepas zohor tu kami bertolak dr melaka menuju ke LCCT.. kete nk di park kat office abg ubai.. so amekla 1 teksi utk follow kami... mahal nk mampos taxi lcct.. rm23.20.. padahal jarak sejengkal aje.. pastu pakcik teksi tu kata kena cas lebey plak.. sebab pergi n balik.. +20.. so total adalah rm43.20 cuma nk g ke offis abg ubai yg dlm 1 km sahaja!.. tp nk wat camane.. so kami pon terus check in..

Tgh tunggu flght ni.. rupa2nya delay la plaks...

tunggu punya tunggu, rupanya flight delay ke pukul 7.40.. aku terus call hotel cemerlang yg nk pick up kami di airport tue.. aku bitau flght delay.. so sementara nk tunggu flght kami lepak la kat kedai kopi jap..

kat kedai kopi ni ade jual danish.. ahahah x sanggop nk makan takot jaja marah kami makan anak dia... harga danish cuma rm7.90

Dalam kul 8.00 malam tu kami pon selamat naik dlm flght.. goodbye malaysia ..semoga kami selamat tiba di bandung.. flght ke bandung dalam 2 jam gitu.. so agak2 kul 10mlm la kami sampai ke bandung.. tapi waktu indon adalah 1 jam awl dr malaysia.. so waktu bandung adalah jam 9.00 malam...

kami tiba di airport bandung.. Bandara Hussein Sastranegara Bandung

nk tunggu beg skit punya lama.. imigresen masih secara manual... beg kami dorg bukak 1 per satu.. alat mandi aku dlm plastik pon dia cek.. bagi aje la kan.. pastu ruang sgt sempit... so terpaksala bersesak2 gak sambil nk tunggu beg dr kargo tue.. sambil2 tu aku nampakla supir dr hotel cemerlang bawak kertas "Syafik, Hotel Cemerlang".. sbb hotel tu di booking oleh syafik.. sepupu kak fatin...

Tgh beratur tunggu imigresen ni... panjang plak tue...

Selesai amek beg sumer kami pon nek kete hotel n terus g hotel utk check in.. penat gak rsnya... bandung tu aku rs sgt sejuk... maybe malam kot... tp mmg sepanjang masa sejuk kat cna... so kami check in n tgk bilik kami... mmg tak mengecewakan... nice room.. ok la kan.. cuma hotel ni xde sedia iron, cerek.. kami tambah extra bed.. hotel cemerlang ni rate rp 338 000 pernite.. extra bed rp 125 000...

ni lah room kami.. 204, hotel cemerlang, bandung..

1 comment:

  1. nissaq,
    aku baca post ko tebalik ni huhu..
    thanx sebab bagi link totaltravel tu, info yang sangat berguna..

    ReplyDelete

Thank You